ΕΘ.Α.Α.Ε.
Το Π.Μ.Σ. αξιολογείται στο πλαίσιο της περιοδικής αξιολόγησης/πιστοποίησης του Τμήματος που διοργανώνεται από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.). Στο πλαίσιο αυτό αξιολογείται η συνολική αποτίμηση του έργου που επιτελέστηκε από το Π.Μ.Σ., ο βαθμός εκπλήρωσης των στόχων που είχαν τεθεί κατά την ίδρυσή του, η βιωσιμότητά του, η απορρόφηση των αποφοίτων στην αγορά εργασίας, ο βαθμός συμβολής του στην έρευνα, η εσωτερική αξιολόγησή του από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες, η σκοπιμότητα παράτασης της λειτουργίας του, καθώς και λοιπά στοιχεία σχετικά με την ποιότητα του έργου που παράγεται και τη συμβολή του στην εθνική στρατηγική για την ανώτατη εκπαίδευση. Αν το Π.Μ.Σ. κατά το στάδιο της αξιολόγησής του κριθεί ότι δεν πληροί τις προϋποθέσεις συνέχισης της λειτουργίας του, λειτουργεί μέχρι την αποφοίτηση των ήδη εγγεγραμμένων φοιτητών/τριών σύμφωνα με την απόφαση ίδρυσης και τον κανονισμό μεταπτυχιακών και διδακτορικών προγραμμάτων σπουδών.
Εσωτερική αξιολόγηση
Η εσωτερική αξιολόγηση του Π.Μ.Σ. πραγματοποιείται σε ετήσια βάση από τη Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟ.ΔΙ.Π.) του ΕΚΠΑ. Στη διαδικασία της εσωτερικής αξιολόγησης συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στην υλοποίηση των ενεργειών και των δράσεων του Π.Μ.Σ. και πιο συγκεκριμένα, οι φοιτητές/τριες, τα μέλη του διδακτικού προσωπικού, το προσωπικό διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης και τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής του Π.Μ.Σ.. Η διαδικασία εσωτερικής αξιολόγησης πραγματοποιείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το Εσωτερικό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας του Ιδρύματος, τις οδηγίες και τα πρότυπα της ΕΘΑΑΕ. Η εσωτερική αξιολόγηση του Π.Μ.Σ. περιλαμβάνει την αποτίμηση του διδακτικού έργου, καθώς και όλων των ακαδημαϊκών λειτουργιών και δράσεων του. Αναλυτικότερα αξιολογούνται:
Η διαδικασία αξιολόγησης του ΠΜΣ θα υποστηρίζεται από Επιτροπή Συμβούλων αποτελούμενη από στελέχη μονάδων παραγωγικών κλάδων που δραστηριοποιούνται στα αντικείμενα του ΠΜΣ, οι οποίοι θα διατυπώνουν άποψη για την αποτελεσματικότητα του ΠΜΣ και εισηγήσεις για την αναθεώρησή του.
Τα συμπεράσματα της αξιολόγησης κοινοποιούνται στον ιστότοπο του ΠΜΣ. Η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης και η κοινοποίηση των συμπερασμάτων της αποβλέπουν στη βιωσιμότητα του Προγράμματος, στο υψηλό επίπεδο σπουδών, στη βελτίωση των παροχών του και στην αποδοτικότητα των διδασκόντων του. Για αυτό το λόγο, με τη λήξη του κάθε εξαμήνου συνέρχεται η Συντονιστική Επιτροπή του ΠΜΣ και συζητά τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Ανάλογα με τα αποτελέσματα μπορεί να προτείνει στους/στις διδάσκοντες/ουσες να προσαρμόσουν τις μεθόδους που χρησιμοποιούν, το περιεχόμενο των μαθημάτων ή το φόρτο εργασίας τους.
Αξιολόγηση μαθημάτων από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές
Η Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜΕΑ) του Τμήματος σε συνεργασία με την Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟ.ΔΙ.Π) του Ιδρύματος μεριμνά για την εσωτερική αξιολόγηση του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών, τον εντοπισμό σημείων που χρήζουν βελτίωσης και την εφαρμογή εκείνων των διορθωτικών ενεργειών και βελτιώσεων που θα κάνουν τις σπουδές και τη ζωή των μεταπτυχιακών φοιτητών μας καλύτερη
Στο πλαίσιο αυτό η συμμετοχή των μεταπτυχιακών φοιτητών είναι σημαντική, απαραίτητη και συνεχής. Η γνώμη τους μετρά και αποτελεί καταλύτη στο να γίνει το ΠΜΣ ακόμα καλύτερο και να βελτιώνονται οι σπουδές προς όφελος των μεταπτυχιακών φοιτητών.
Η γνώμη και η παρέμβαση των φοιτητών μετουσιώνεται σε πράξη με τη συμμετοχή τους στο τέλος κάθε εξαμήνου στην αξιολόγηση των μαθημάτων που παρακολούθησαν μέσω ανώνυμου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου
Απαιτούνται 5 λεπτά από το χρόνο κάθε φοιτητή ανά μάθημα για να αξιολογήσει:
Η αξιολόγηση των μαθημάτων μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου παρέχεται από την ειδική πλατφόρμα της ΜΟ.ΔΙ.Π ΕΚΠΑ Survey (https://survey.uoa.gr /) η οποία λειτουργεί με ευθύνη και μέριμνα του Κέντρου Λειτουργίας Δικτύου (Κ.ΛΕΙ.ΔΙ) του Ιδρύματος.
Οι φοιτητές συμπληρώνουν ανώνυμα τα ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια είτε κάνοντας χρήση του ηλεκτρονικού λογαριασμού που διαθέτουν στο Παν/μιο, χωρίς ωστόσο το σύστημα να κρατά τα εν λόγω στοιχεία, είτε με κουπόνι μιας χρήσης.